zdroj: shutterstock.com

shutterstock.com

Spánek je pro naše tělo velmi důležitou součástí v každém věku. Celkem strávíme spánkem až třetinu svého života. Je důležité, aby spánek byl tvrdý a kvalitní. Pro jeho zpříjemnění existuje velké množství rad a tipů. Zde je 7 nejdůležitějších.

1. Postel musí vyhovovat

Postel je nejdůležitější součástí spánku. Bez vyhovující postele nemůžeme kvalitního a tvrdého spánku nikdy dosáhnout. Postele se skládají ze tří hlavních součástí – korpus, rošt a matrace. Všechny tři součásti postele je třeba pečlivě vybírat, aby dokonale ladily a vyhovovaly nám.

2. Udělejte si příjemné prostředí

Kvalitu spánku také ovlivňuje prostředí, ve kterém usínáme. Ložnice by vždy měla být zařízena tak, aby vás nic nerušilo při usínání. Vymalováno by mělo být barvami, které uklidňují a osvětlení by nemělo být ostré.

3. Zbavte ložnici hluků a zvuků

Spánek může být rušen zvuky zvenčí i ze samotné místnosti. hluky zvenčí (automobily, sousedi) můžete omezit různými stavebními přípravky proti hluku. Kvalitnější okna, protihlukové nátěry na stěny a mnoho dalších. Ložnice by také neměla být ložnicí pro vaše mazlíčky. Ti mohou být v noci hluční a mohou vás také rušit.

4. Choďte spát unavení

Energii, kterou spánkem načerpáte musíte zase přes den vyčerpat. Nejlépe se usíná unavenému tělu. Pokud máte sedavé zaměstnání, při kterém se fyzicky neunavíte, najděte si doplňkové aktivity. Pravidelné procházky, jízda na kole nebo sportování také mohou významně ovlivnit spánek.

5. Žaludek by neměl být prázdný ani plný

Pokud jedete spát s prázdným žaludkem, budete myslet na to, že máte hlad. Tím zaměstnáte mozek a ten nebude chtít usnout. Pravý opak je také špatně. Když jdete spát chvilku po jídle, špatně se vál leží a trávení se oddaluje. Usínat 2 hodiny po jídle je ideální.

6. Když nemůžete usnout, tak se unavte

Pokud si jdete lehnout do postele, ale nemůžete dlouho usnout, nebojte se znovu vstát. Najděte si nějakou aktivitu, při které budete namáhat oči a mozek. Ideální je čtení, luštění křížovek a občas i počítačové hry. Ale až se dostaví potřeba spánku, všeho nechte a jděte si znovu lehnout.

7. Prášky na spaní pouze v případě nouze

Kvalitního spánku můžete dosáhnout mnoha přírodními způsoby. Požití prášku na spaní by se mělo využívat pouze v případě opravdu krajní nouze. Jedná se o chemickou výrobu, která našemu tělu dlouhodobě neprospívá. Po určitém čase, by se mohly stát dokonce návykové.

Rada na závěr: Některé problémy vyřeší i kvalitní matrace

Tento článek byl sepsán ve spolupráci s internetovým obchodem Matracín. Prodává širokou škálu matrací různých typů s dobrým poměrem cena/výkon. Navíc nabízí i dopravu zdarma včetně možnosti ekologické likvidace vaší staré matrace. Vhodná matrace může přinést řešení některých vašich problémů se spánkem. Důležitá je dostatečná výška, správně zvolená tvrdost a samozřejmě i vhodná postel s lamelovým roštem (v závislosti na typu matrace).

Komentáře (0)

No comments yet.

Sorry, the comment form is closed at this time.